The Butterfly Button

עשרת הדיברות של מנצח התזמורת כמשל לעשרת הדיברות של ההורה המתאמן להורות הרמונית

כל דיבר הוא ערך על פיו הורים פועלים, לעיתים במודע ולעיתים לא.

ניתן לפתח ולאמן את ההורות לאורם של ערכים אלה.

1.אחריות:

למנצח יש אחריות על התוצאה הסופית, איך תישמע התזמורת, איך הוא יוביל אותה לביצוע הכי יפה שהוא יכול.

להורה יש אחריות על התפתחות ילדיו. אם הוא מודע לכך, הוא יבחר להתאמן ולאמן את ילדיו. הוא יתאמן על יצירת תקשורת הורית בריאה ומאוזנת וישאף להוביל את ילדיו לביצועים הכי טובים.

אחריות באימון היא תנאי מרכזי: אחריות למתאמן לביצוע התהליך במודעות שהוא יכול לשנות את עצמו, את היחס שלו לאירועים, להשפיע. הוא זה שיוזם ומניע תהליכים.

2.מסירות:

המנצח בזמן הקונצרט מסור כולו לתזמורת, נותן לה את כל האנרגיה שלו וגם יוצר אתה הדדיות, הוא מתמסר והיא מתמסרת לידיים שלו.

האם אנחנו מתמסרים לגמרי לתקשורת עם אחרים? יוצרים התמסרות הדדית עם ילד, בן זוג?        לתהליך השינוי שאנחנו בוחרים לבצע?

3.הקשבה פעילה:

המנצח מבחין בכל קול, בכל דקות, שינוי עוצמה, שינוי קצב והבעת רגש. הוא מגיב בהתאם כדי להוביל את התזמורת להרמוניה.

האם הורים באמת מקשיבים הקשבה פעילה לעצמם, לילדים, כדי להגיב בהתאם ולהוביל להרמוניה? אפשר להתאמן על הקשבה פעילה ומזינה לילדים.

4. מנהיגות:

אומנם כל כלי יודע מה עליו לנגן באופן אישי וכולם יכולים לנגן "נכון" אך בלי מנהיגות של המנצח לא יהיה ביצוע מרשים. יכולת המנהיגות שלו משפיעה באופן ישיר על התוצאה.

איך הורים מנהיגים את עצמם??את מערכות היחסים שלהם עם ילדים ולא נגררים אחרי הזרם, הלחץ החברתי או האדישות? באימון מפתחים מנהיגות הורית.

5.רגישות: מנצח מרגיש את הנגנים וכך הוא יודע לחלוק את רגשותיו לטובת הביצוע של כל אחד מהנגנים והתזמורת כולה.

רגישות בכלל נבחנת בכל רגע של שיתוף עם מישהו אחר, בכל מצב הדורש הבחנה, תמיכה, הבעת קירבה. אדרבה בתקשורת עם ילדים.

6.יצירתיות:

מנצח יודע, מרגיש לאן הוא רוצה להוביל את היצירה ע"פ הטעם האישי שלו, בדרכיו היצירתיות.

הורים, כבני אדם חברתיים, נדרשים להפעיל את היצירתיות שלהם במערכות היחסים ובתהליכי שינוי. גם על זה ניתן להתאמן ותאמן.

7.גמישות:

ניצוח לא גמיש יכול לייצר מוסיקה מדויקת אולי אך פחות מגיעה לרגש. הגמישות גם נראית לעין בתנועות הניצוח, בכיוונים המשתנים, נעים ויפה תמיד להסתכל על מנצח גמיש.

גמישות מחשבתית, רגשית ומעשית היא תנאי לתקשורת מאוזנת ומוצלחת עם כל אדם אחר, ובלבד עם ילדים.

8.מיקוד:

המנצח יודע לאן הוא שואף והוא ממוקד מטרה, הוא לא יכול להתפזר כי הוא מחזיק בין שתי ידיו את כל היצירה.

מיקוד הינו כלי חיוני לכל תהליך להשגת מטרה, הוא מכוון ומסרטט את מסלול העבודה והשינוי.

9.ראיית הפרט והקבוצה:

המנצח רואה, מכיר ומוקיר כל נגן בנפרד. הוא מכוון להשיג תוצאה הרמונית מהחיבור של כולם ביחד. לפעמים יש צורך לראות את הקבוצה ולפעמים להקדיש תשומת לב לפרט.

בדומה למשפחה, בה ההורה מנהיג ומעצב את המשפחה כקבוצה אך גם כל אחד ואחת ע"פ צרכיו.

10.אהבה:

משאירה לכם את ההגדרה אך זכרו, כדאי לנצח על התזמורת ועל חיי המשפחה בהמון אהבה!

 

ענת אלחיאני

אימון להורים לילדים ע"פ מודל האימון הרגשי קוגנטיבי ECC

 

לעמוד של ענת אלחיאני לחצו כאן

 

צרו קשר