The Butterfly Button

כיצד נקל על התקף חרדה?

נדמה שאין אחד מאיתנו שלא חווה התקף חרדה או פאניקה בשבועיים האחרונים. התקפי חרדה לרוב מלווים ברגשות עזים של פחד לצד תגובות פיזיות כגון דופק לב מהיר, הזעה, סחרחורת והרגשה כללית של חולשה. אם בתור מבוגרים קשה לנו לזהות אותם ולהתמודד איתם, כשמדובר בילדים זה אף קשה יותר.

 

כיצד תקלו על הילד בזמן התקף חרדה?

1.בכל בית יש הורה שפחות חרדתי והורה שיותר חרדתי. חשוב לזכור שהילדים מרגישים אותנו. לכן, הדרך הכי טובה להרגיע ילד היא להיות הורה רגוע. חשוב שמי שיטפל בילד החרד הוא ההורה שפחות חרדתי.

. 2.עלינו לזכור שהתפקיד שלנו הוא לעזור לילדים להירגע ולעבד את תחושותיהם: "אני מבינה שאת פוחדת", "זה בסדר לפחד". חשוב לא לבטל את הרגשות שלהם גם אם לא נשמעים לנו הגיוניים או לא תואמים את הסיטואציה ובטח שלא להתעלם מהפחד או לנסות ולמחוק אותו בצורת משפטים כגון "אין לך מה לפחד".

  1. למדו את הילד להתרכז בנשימה. הצורה הנכונה לעשות זאת היא לשאוף עד ארבע, לעצור 4 נשימות ולנשוף 8 נשיפות. ההתמקדות בנשימה מאוד עוזרת לייצב את הדופק ולהרגיע את הגוף ובייחוד במצבים של היפר ונטילציה.
  2. מגע, מגע ושוב מגע – חיבוק למשך לפחות 20 שניות מפריש את הורמון האוקסיטוצין שמרגיע ומפחית חרדות, ויסייע גם לילד להירגע וגם לכם ההורים לא פחות. מומלץ לעשות זאת גם ללא קשר להתקף חרדה. וכמה שיותר עדיף. .
  3. אם ההתקף מתרחש במקום בו נוכחים עוד אנשים או במקום ציבורי ורועש חשוב קודם כל לנטרל את הגירויים החיצוניים ולקחת את הילד למקום שקט ומבודד. במידה וזה קורה יותר מפעם אחת נסו להימנע מלשהות במקומות ציבוריים עם הרבה אנשים בתקופה זו.
  4. אם הילד שואל שאלות – תנו לו מענה. ילד שלא יקבל מענה לשאלותיו, יתחיל להעלות בדמיונו תשובות שעלולות לעורר פחד. אל תבטלו רגשות לא נעימים כמו פחד או כעס על המצב ונסו להכיל אותם. אפשרו לו לשתף את מה שהוא חווה ומרגיש, אל תבטלו את הפחדים שלו אלא שקפו אותם ונסו להרגיע עם תשובות ברורות שמשרות ביטחון. בהתקף חרדה הפחד לא תמיד הגיוני, אך בתקופה שכזו הוא יכול להתלבש על חרדה הגיונית, ולכן חשוב לתת לילד מקום להביע את עצמו.

 

 

 

צרו קשר