The Butterfly Button

 

מה זה NLP?

או

Neuro Linguistic Processing

 

 NLP   חוקר את החוויה האנושית הסובייקטיבית, ואת הבנת התהליך הפנימי המתרחש במוחו של אדם, מהרגע בו ״פגש״ אירוע חיצוני, ועד לתגובתו לאותו אירוע.

 

N – קליטת הגירויים מהסביבה באמצעות מערכת החושים

L – האופן בו האדם מתרגם את החוויה ונותן לה משמעות באמצעות שימוש במילים ושפת גוף

P– תבנית התגובה והחשיבה שנוצרת מהמשמעות שניתנו לדברים, והאופן בו אנו פועלים כתוצאה מפרשנות זו, זהו האופן בו המוח של כל אחד ואחד מקודד חוויות ותופס את המציאות כדי ליצור השפעה, לפתור בעיות, לשפר אינטראקציות בעולם ולשנות הרגלים בצורה אפקטיבית ויעילה.

NLP  מבוסס על הרעיון שהמחשבות, הרגשות וההתנהגויות שלנו קשורים זה בזה. קשר בין שפה, התנהגות ונפש ושאנו יכולים לשנות אותם על ידי שינוי הדרך בה אנו חושבים ומתקשרים.

גישת NLP רואה בלא מודע מאגר עצום של משאבים ושמה דגש על חיבור האדם למשאביו.

 

תפקיד המאמן

המאמן מסייע למתאמן לזהות מוטיבציות, ערכים ומטרות, במטרה להעצים יכולות וליצור את האפשרות לנהל בצורה מיטבית את משאביו ויכולותיו ובכך ליצור תוצאות רצויות עבורו, ולקדם את תהליך השינוי.

זוהי גישה מעשית ממוקדת עתיד, מטרות ותוצאות, אשר מציעה ארגז כלים יישומי לביצוע שינוי מידי ועוצמתי בחיי המתאמן, שינוי שיחזיק לאורך זמן.

גישת NLP מבוססת על הנחות יסוד שהן אמונות שימושיות אשר לא הוכחו מחקרית  (אף אחד לא ישב במעבדה ובדק אותן אך הגישה פועלת על פיהן).

אימוץ שלהן כדרך חיים מגביר אפקטיביות של התנהלות בחיים, משפחה, עבודה ואפקטיביות התקשורת שלנו.

המאמץ אותן מאמין ופועל על-פיהן, חווה העצמה, חופש פנימי, ותקשורת בינאישית שמשתפרת.

הן הופכות לאמיתות ויש לו וודאות שהן עובדות!

הן אבני דרך לחיים, להעצמה, וחיבור למשאבים קיימים בתוכנו.

אימוץ הנחות היסוד הינה תשתית טובה להצלחה ולהשגת יעדים בכל מישורי החיים.

 

דוגמאות להנחות יסוד:

  1. המפה אינה השטח –לכל פרט יש תפיסת מציאות ייחודית משלו, אשר מעוצבת על ידי חוויותיו, אמונותיו וערכיו – לכל אדם חוויה סובייקטיביות משלו וכל אחד חווה את השטח בדרכו שלו.
  2. לכל אדם יש את המשאבים להם הוא זקוק על מנת להשיג את יעדיו – בתוך כל אדם טמונה עוצמה גדולה ויש לו את הפוטנציאל לייצר את החיים אשר חפץ בהם.
  3. אין כישלון, אלא משוב לצמיחה – אם לא הושגה התוצאה לה קיווית, למד ממנה, וכך אתה מקדם את עצמך, ולכן אין הדבר נחשב כבר ככישלון.
  4. בבסיס כל התנהגות עומדת כוונה חיובית עבור המבצע אותה – כל התנהגות שאדם עושה, מכילה עבורו רווח מסוים, שכן אחרת כבר מזמן היה נפטר מן ההתנהגות הספציפית הזו.
  5. האנרגיה זורמת לאן שתשומת הלב מתמקדת – דע מה אתה רוצה, התמקד במה שאתה רוצה, ולאן אתה שואף. כך חושייך יהיו ממוקדים במציאת הדרכים והמשאבים שיובילו אותך לשם.
  6. אפשרי בעולם, אפשרי עבורי – מודלינג – ניתן ללמוד התנהגות ע״י חקירת מודל בתחום– לימוד התנהגות מחשבות ואסטרטגיות של המודל.

 

מוזמנים לפנות אלי לפרטים נוספים, ואיך NLP יכול לעשות שינוי גם בחייכם.

 

קרן רונן

מאמנת ילדים ומתבגרים בשיטת NLP

050-4238329

 

הכנסו לעמוד של קרן רונן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

צרו קשר