The Butterfly Button

מהי יציבה נכונה

מנח נורמאלי האוזן בקו הכתף ובקו האגן. כלומר – הראש על הכתפיים.
ככל שהראש נמצא במנח קדמי, כל סנטימטר של סטייה קדימה היא כאילו שמתם על הראש קסדת פלדה. כל סנטימטר שהראש קדימה, נוספים עוד 10-5 ק"ג למשקל שיושב על שרירי הצוואר המחזיקים את הראש.

המנח הקדמי הזה נקרא גם צוואר טק, כאשר עוד שמות הם: צוואר טקסט, צוואר חנון ועוד.  אלו הם רק חלק מהשמות של העידן החדש שניתנו למנח הזה של החזקת הראש קדימה. כל אלה הם שמות סלנג של תנוחת ראש קדימה ויש כמובן גבנון וגיבנת ועוד שמות לתופעה הזו שהפכה למגיפה בשנים האחרונות, בעיקר עקב השימוש המוגבר בטלפון, בכתיבת הודעות או סתם שיטוט ברשתות או צפייה בסדרות בנטפליקס.
אם נחשוב על זה – זה עלול לפגוע כמעט בכל האנשים בעולם..

 

איך אבדוק אם יש לי מנח ראש טוב ובריא?

מנח נורמאלי האוזן בקו הכתף ובקו האגן. כלומר – הראש על הכתפיים.
ככל שהראש נמצא במנח קדמי, כל סנטימטר של סטיה קדימה היא כאילו שמתם על הראש קסדת פלדה. כל סנטימטר שהראש קדימה, נוספים עוד 10-5 ק"ג למשקל שיושב על שרירי הצוואר המחזיקים את הראש.

 

אם ככה אז…

 

מהו הסגנון שלי?

כדי לענות על השאלה כדאי שננסה לבחון את ההתנהלות שלנו ביומיום. לפעמים דברים שאנחנו עושים באופן קבוע ואוטומטי, עלולים לאורך זמן לפגוע בבריאותנו.

אנחנו יודעים שצריך לשמור על הגב כשמרימים משקל כבד ויש דברים שאנחנו יודעים שהם לא טובים לנו ואנחנו נמנעים מהם.

לצערנו זה לא כך במקרה של הטלפון. אנחנו משתמשים בו כל הזמן – ממש צמודים אליו ולכן אנחנו עלולים לגרום לעצמנו לנזק עם כמה שנשתמש בו יותר ולא נשים לב ליציבה שלנו במהלך השימוש.

מנח גרוע עלול להתפתח כבר מגיל צעיר מאוד וזה עלול לקרות בכל הגילאים 5-120, וככל שהכפיפות גדלה זה משפיע על הבריאות שלנו יותר ויותר.

 

 

 

כיצד נדע כיצד נראית היציבה שלנו או של ילדנו?

ניתן לבקש ממישהו שיצלם אותנו מקדימה – את כל הגוף וגם מהצד וכך נוכל לבדוק איך נראית היציבה שלנו, האם היא גרועה וכפופה? איפה יש כפיפות? בצוואר? בגב?

 

אנחנו אף פעם לא יודעים עד כמה היציבה שלנו גרועה עד שמישהו מצלם אותנו..

 

 

 מי שהולך בראש מורם סימן שאין לו סמארטפון(-:

 

שילחו לי הודעה!

אלה שחר

יציבה נכונה, שחרור מכאב, ריפוי בעיסוק

טלפון 050-3882266

 

אימייל elashachar10@gmail.com

 

 

צרו קשר