נטע שיין
נעים להכיר שמי נטע שיין אמא ל-4 בנות מדהימות שכולן עם הפרעת קשב, ריכוז ולקויות למידה. אני סבתא ל- 6 נכדים מאירים ומוארים שגם הם לקו באותה המתנה, הפרעת הקשב ולקויות למידה.
בזכות בנותיי אני מעל 20 שנה מדריכת הורים, מאמנת עם התמחות בהפרעות קשב ריכוז ועוד.
התחלתי ללמוד אימון עם התמחות להפרעות קשב כדי להבין מה עובר על בנותיי וכדי שאוכל לעזור להן. הן לאורך השנים היו מורותיי הטובות ביותר.
**אני פה כדי שביחד נתמודד עם הקשיים שאתם חווים, מול הילד, מול המערכת, מול עצמכם כהורים.
כן, גם אתם לא נולדתם עם הוראות הפעלה במקרים אלו.
**ניסיוני הרב הינו הן מתוך הלימודים הרבים אותם למדתי, כדי לעזור לאותם ילדים והוריהם והן מתוך הניסיון האישי הרב עם בנותיי ונכדי.
**אני מאמינה שזה אפשרי לבנות רשת תמיכה לילד, הן בבית והן בבית הספר כדי לאפשר לו לחוות הצלחה.
**אני עצמי הנחיתי קבוצות תלמידים בתוך בתי ספר עם שיתוף פעולה מלא מהמנהלת, היועצת והמורים כשלכל אורך הדרך ההורים היו שותפים.
***מרגישים כי אתם מותשים, נשאבים לתוך הסיטואציה מבלי שיש לכם מושג מה לעשות?
אני פה עבורכם להאיר את הדרך ולהחזיק את התקווה שאפשר גם אחרת.
**היום אני מתרכזת בעבודה עם ההורים מתוך אמונה שהשינוי מתחיל מאיתנו, המבוגרים אשר מהווים דוגמא לילדים.
גלית רייזנר
שמת לב לשינוי בילד/תך והנך דואג/ת?
פנו אלי לשיח
שמי גלית רייזנר ואני תרפיסטית ביצירה והבעה וב cbt, לילדים ונוער , מעל ל25 שנה .
מתמחה בילדים הסובלים מקשיים בוויסות רגשי, מחרדה ו/או בעלי קשיים חברתיים.
מדריכה מוסמכת למטפלות בהבעה ויצירה .
מדריכת הורים לקשר מיטיב, לשיח המאפשר ויסות בקשר בין אישי. לעודד ילדנו לתחושת מסוגלות , עצמאות וחברות טובה.
יש לי נסיון כמטפלת ומדריכה לילדים ונוער בקליניקה, בביה"ס, לילדי חינוך רגיל ומיוחד.
הגישה המנחה אותי בטיפול הינה לקשר המאפשר חווייה ושיח לביטוי רגשי, מילולי לילד ולהורה, ללמוד כיצד להסביר את עצמי, לווסת ולהבין כוונת האחר מולי, לבירור הבעיה והבנת האפשרויות לפתרון ולהתנהגות עצמאית וחברתית .
הנני אמא ל3 בנות בוגרות . עובדת מעל 26 שנה במשרד החינוך כתרפיסטית ומדריכת צוותים לתלמידים עם התמודדות נפשית בכתה רגילה.
הסטודיו לטיפול נמצא בבת חפר, נח ומזמין, למשחק ציור תנועה ושיח, לטיפול ביצירה והבעה לילדים ונוער ולהדרכת הורים.
לילדים צעירים בני 4 קיימת האפשרות לטיפול דיאדי עם ההורה בחדר.
דינה זלוטניק
אני אם חד-הורית לילד מתבגר ומתמודדת עם הבלבול, גם של הבן שלי וגם שלי כאמא, שמפגיש אותנו הגיל הזה.
לא פשוט להיות הורה לילד בגיל ההתבגרות, צריך להיות עם המון סבלנות, אורך רוח, הבנה של המצב, הכלה, אמפתיה, גמישות, ועם זאת להיות בעל סמכות ולא לפחד לפעמים להגיד לא, ולשים גבול.
ההורות בגיל ההתבגרות מפגישה אותנו עם הורות אחרת מזו שהיתה לנו עד כה, כהורים לילדים צעירים. התפקיד שלנו משתנה יחד עם גיל הילדים. אנחנו מוצאים את עצמנו ״מאבדים אחיזה״ בילדים, מאבדים שליטה, מאבדים אף את הסמכות. הילד פתאום מגלה שאנחנו רק בני אדם ואנחנו לא מושלמים, הוא מגלה עצמאות ולא רוצה שנתערב בענייניו, הוא מסתיר מאיתנו דברים, הוא מתנגד, הוא מורד, הוא מתרחק ואנו ההורים, מרגישים שאנחנו כבר לא משמעותיים עבורו.
אבל זה לא ככה. הוא מתרחק ומורד כי הוא זקוק לנפרדות. הוא צריך למצוא את ה״אני״ שלו, לבנות את האישיות שלו, ולשם כך הוא צריך לבדוק את הדברים, להתנסות, לבעוט ולמרוד. והתפקיד שלנו הוא, להיות שם במרחק מה, להתבונן, ללוות בעיניים טובות, לאפשר, לקבל אותו כשהוא חוזר הביתה, ולהכיל את הבלבול שלו, את הכעס, את העצב ואת כל הכאוס הזה של גיל ההתבגרות.
מרב בן חור סבן
שמי מרב בן חור סבן, יועצת שינה ומדריכת הורים על פי התיאוריה הפסיכולוגית של אלפרד אדלר, עם התמחות בהפרעות קשב וריכוז. לעולם הדרכת ההורים הגעתי בעקבות חוויה אישית שגרמה לי לחשב מסלול מחדש ולעזוב את תפקידי כיועצת משפטית בכירה.
כאם ל-4 ילדים, מצאתי את עצמי בשתי חזיתות:
מצד אחד, חוויתי לילות לבנים עם התינוק שלי שסבל מבעיות שינה ומצד שני, חוויתי ימים מאתגרים בהם נדרשתי להתמודד עם סיטואציות משפחתיות שונות בהן היו מעורבים ילדיי הגדולים. מצב זה עורר בי תהיות, האם שינוי כלשהו בהתנהלות שלי עשוי להשפיע על יכולתי להתנהל טוב במצבים של בעיות שינה, אי שיתוף פעולה מצד הילדים, או מצבים המושפעים מהפרעות קשב וריכוז ומלקויות למידה. ומכאן, הדרך לעולם ייעוץ השינה והדרכת ההורים הייתה קצרה, חווייתית ומרתקת.
נטע בכר
מגיל צעיר ידעתי שאהיה גננת, אני תמיד אומרת, שהמקצוע בחר בי
תמיד ידעתי שליבי ונשמתי שייכים לעולם הקסום הזה, אשר מעלה חיוך על השפתיים וניצוץ תמידי בעיניים – עולם הילדים
בחרתי לעסוק בתחום, אשר משלב נתינה, לב רחב והמון אהבה.
כמלווה התפתחותית וכיועצת שינה לתינוקות יש בידי ידע וכלים, אשר מסייעים לי לעזור לכם, ההורים, לשפר את איכות חייכם ואת איכות חיי ילדכם.
חשוב לי לעזור, להדריך ולתרום מהידע שלי כאשת חינוך וכאשת מקצוע.
אני פה כדי להדריך אתכם, הורים עייפים, ולהחזיר לידיכם את הרוגע ואת השלווה בדרך לבניית סמכות הורית מיטיבה ומגובשת.
חשוב לי להפיג חששות ולעזור במצבים מעוררי דאגה (כגון עיכובים התפתחותיים), להרגיע, להדריך ולסייע בידכם לחוות הורות מאושרת ורגועה
אהובה אהרוני
אני סבתא ל-5 נכדים מדהימים ש-4 מהם עם הפרעת קשב על סוגיה השונים.
שותפה פעילה לגידולם ולהתמודדות עם האתגרים הנובעים מההפרעה.
האני מאמין שלי – הדרך להצלחה מתחילה במחשבה.
כשנשנה את תפיסת העולם שלנו, את האמונות המגבילות ונחזק את העוצמות שבנו
נלמד להתאהב בעצמנו מחדש.
ונצליח לשנות גם את המציאות בה אנו חיים.
הקליניקה שלי נמצאת ביהוד, מהווה מעין אי של שקט,
מכיל ואוהב, בו מרגיש המתבגר בטוח , ללא שיפוט או ביקורת
המקום מחבק וקשוב . מאפשר להעלות את הקשיים ולהתבונן בהם ללא פחד
כדי ליצור שינוי במחשבה ובמציאות.
ענת אלחיאני
ענת אלחיאני, אמא ל 4 וסבתא ל-5, בעלת נסיון של עשרות שנים בתחומי החינוך והמוסיקה.
מאמנת אישית, מאמנת הורים, מנחת קבוצות ומאפשרת ביודנסה.
אני מתנדבת בארגון קרגיברס ישראל ומלווה בני משפחה מטפלים.
אוהבת מאוד מוסיקה ומשלבת אותה באימון כדי להביא את המתאמנים להרמוניה אישית ומשפחתית.
יהודית אוליבר
האני מאמין שלי בהדרכת הורים:
אני חושבת ש"הורות" מזמנת להורים תהליך של מודעות עצמית – "מה שלי, מה של הילד שלי, מה מעורר בי הנושא או העניין בו נתקלתי".
אני מאמינה שהורים צריכים קצת עזרה וליווי על מנת שיוכלו להתנהל במשפחה שלהם כפי שהיו רוצים. להתחבר לדרכם ההורית, להאמין ביכולות שלהם ולקבל את עצמם בחמלה ובסלחנות. להבין שאינם בני אדם מושלמים ולא יהיו הורים מושלמים אולם, יוכלו להיות הורים שלמים.
אני מאמינה שההורים הם המומחים הכי גדולים לילדים שלהם ואני בתהליך בשבילם על מנת לעזור להם לקדם יחסים של שיתוף פעולה עם ילדיהם. ועל מנת להביא לשינוי אותו היו רוצים בבית.
תהליך ההדרכה:
תהליך ההדרכה מכיל כלים יישומיים ופרקטיים והינו קצר מועד. לעיתים נדרשות 4-3 פגישות בלבד על מנת לקבל את הנחוץ להתמודדות עם הקשיים עימם מגיעים הורים להדרכה. ובכל מקרה, מספר הפגישות והתכיפות שלהן נקבעת בהתאם לצורך של ההורים.
קליה פנינה
הי חברים, שמי קליה פנינה ותקשורת מקרבת היא מתנה יקרה עבורי שמחוללת חיבור, הדדיות ושיתופי פעולה מרצון – כשיש התנגדויות בין אנשים (בכל גיל).
זהו מודל פרקטי המאפשר לנו להיות זה לצד זה ברגעי המתח, ליצור דיאלוג מגובה הלב ולנוע לפתרונות בסיטואציות של אי הסכמה. הגעתי לתקשורת מקרבת בזכות בתי. כשמלאו לה 5 היא קפצה היישר לגיל ההתבגרות: ״מהיומולדת שלי את כבר לא תחליטי עלי״!!
הבנתי שאני זקוקה לכלים יותר חזקים ומהירים מהכלים שעבדתי איתם עד אז, שיקרבו ביני לבתי, ישחררו ויפתרו את הקושי.
תקשורת מקרבת הייתה מה שחיכיתי לו. כיום היא בת 15 ומי יודע איפה הייתי היום בלעדי הדרך המקרבת הזו.
קלרה הרכבי
נמאס לנו לריב עם הילדים ואנו משתוקקים לקצת יותר שיתוף פעולה מצידם.
אנחנו רוצים בית רגוע ולהיות יותר בטוחים בהורות שלנו וזה אפשרי!
נעים מאוד, קלרה הרכבי. אני מנחת הורים, מרצה ומלווה צוותי חינוך.
למשפחות שאני מלווה יש %98 הצלחה להגעה לבית רגוע ולהורות עם ביטחון.
20 שנות ניסיון בחינוך.
בעלת תואר ראשון בחינוך ;סמינר הקיבוצים, הסמכה בחינוך מיוחד ;מכללת לוינסקי
לחינוך, מומחית לגילאי גן ויסודי.
מוסמכת מכון אדלר (לימודים של 7 שנים) להדרכת קבוצות, הדרכת משפחה והנחיות
פרטניות.
לימודים מתקדמים לגמילה מחיתולים והפרעת צרכים.
נשואה ואמא לשלושה: בת 11, בן 9 ובן 5.
מקבלת זוגות הורים והורים יחידניים למפגשי הנחיה פרטניים בזום, בקליניקה ובבית
המשפחה.
מעבירה הרצאות להורים ומפגשי קבוצות בנושאי הורות שונים.