אימון לבידוד או ליציאה מהשגרה (מחלה, חופשה).

איך להתאמן על רוגע ויכולת התמודדות בימים של בידוד או שינוי שגרה כפוי?

שגרות יום יומיות כמו התארגנות בבוקר לבית הספר, ארוחה משפחתית בערב, ישיבה להכנת שיעורי בית, הליכה לחוג הן שגרות מבורכות שיוצרות קצב חיים קבוע. לכל הילדים ולהורים יש צורך בשגרה כדי להרגיש ביטחון. חזרתיות על לו"ז מוכר, והאפשרות להתארגן ברוגע מביאים לנסיון מצטבר והולך המקל על יצירת השגרה מהר יותר.

מה קורה כאשר עלינו להתמודד עם הפרת השגרה, כפי שחווינו המון בשנתיים האחרונות עם הבידודים? הפרת השגרה יכולה להיות גם כמה ימי מחלה של ילד/ה, חופשה כפויה בגלל הפסקת פעילות מסוימת וכדומה.

איך עוברים את התקופות האלה במינימום מתח ומתאמנים על רוגע ויכולת התמודדות?

+ צרו באופן אקטיבי רגעי שקט, דממה של רוגע וכירבול עם הילדים.

פעולה כזאת יותר יעילה ונעימה מכל הסבר, מכל ניסיון להמשיג במילים את המציאות המורכבת לעיתים.

+ הכנסו מתחת לשמיכה עם ספר אהוב, ספרו סיפור מחובקים, שירו שירים, ציירו ציורים, תבנו מגדלים בקוביות ולגו וכל זאת במנגינה שקטה, חרישית והרמונית.

+ תבדקו עם כל ילד וילדה מה הצרכים המשותפים שלהם בימים אלה ואפשרו לכל אחד ואחת גם לבטא צורך ייחודי.

+ במקביל, שאלו אותם מה הם יכולים לתרום אחד לשני בכל יום וכך תהפכו אותם לפעילים ושותפים.

+ תבלו בתיבול חזק של חיוך ואהבה.

 

לעמוד של ענת אלחיאני לחצו כאן

 

דילוג לתוכן