The Butterfly Button

לשרוד את החופש הגדול הכי טוב שאפשר!

זהו! הגיע היום הגדול! הילדים יצאו לחופש הגדול וההורים כבר חשים את המתח באוויר.

איך אפשר לעבור בשלום תקופה ארוכה שכזו של שמונה שבועות רצופים?

אספתי עבורכם מספר עצות שיעזרו לכם לשרוד ביתר קלות את החופש הגדול:

  1. סדר יום קבוע – אשר יוצר מסגרת קבועה וידועה מראש.
    שבו עם הילדים בימים הראשונים של החופש, תנו לכל אחד מבני המשפחה דף נייר וכלי כתיבה ואפשרו לכל אחד מכם לכתוב את הפעילויות אותן הוא ממש רוצה לעשות. אפשר אפילו לעשות טבלה עם 3 עמודות ולרשום בה:
    אילו פעילויות רוצה לעשות עם כל המשפחה, אילו פעילויות עם החברים ואילו לבד עם עצמו.
    בדקו את הפעילויות המשיקות ביניכם וקבעו מראש כמה מהן אתם מוכנים לעשות, באילו ימים של החופש וסמנו אותם על גבי לוח השנה שמולכם.
    את הפעילויות שרוצים לעשות עם חברים, גם סמנו מראש – למרות שהן לכאורה לא בדיוק תלויות רק בילד שלכם. אבל הסימון יעזור לכם לארגן עבורכם במיוחד את השבוע.
    ארגון מראש של אפשרויות הבילוי מאפשרים פיתוח ציפייה, ארגון והכנה נכונה לקראת הצפוי. כך גם תוכלו ללמד את הילדים איך מתכננים ומה צריך לעשות לפני כל פעולה כדי שתצא לפועל ותהייה מוצלחת ונעימה.
  2. התנתקות מהטלפון –וממסכים למיניהם:
    כדי שלא תמצאו את הילדים שוכנים כבדרך קבע במסך הטלפון או המחשב, כדאי מראש להגביל אותם בשעות מסך.
    אבל לכך דרושים שני תנאים חשובים:
    א. דוגמא אישית – אם גם אתם תדאגו ל"דיאטת מסכים" שלכם, ובשעות מוסכמות מראש תניחו יחד עם כל בני המשפחה את הטלפונים במקום מוגדר מראש, תוכלו להוות דוגמא לילדיכם. למשל אם חשובה לכם שפעם ביום בארוחה המשפחתית תהיה שיחה סביב השולחן ללא הפרעה, דאגו מראש להניח בצד את הטלפונים אפילו להשקיט אותם כדי שלא יהוו מוקד משיכה והפרעה.
    ב. יחד עם הדרישה להתנתקות, וכדי שלא יבואו מיד אחר כך התלונות "משעמם לי.." – דאגו ליצור פעילות אלטרנטיבית ערוכה מראש – וגם עדיף שתהא ידועה לילדים מראש כמו: משחק קופסה לכל בני המשפחה, מבצע "סידור החדר" , פעילות ספורטיבית משותפת וכדומה.
  3. מחקרים רפואיים מדברים רבות על חשיבות שעות השינה הרציפה. לילדים מומלצת שינה של לפחות 7 שעות ברצף.
    אמנם, בגלל החופש נוטים הילדים לבקש ללכת לישון מאוחר יותר אולם עדיין יש לדאוג לשעה מוסכמת מראש ולהקפיד שיישנו את הזמן הדרוש להם – כדי שלא יגררו לעייפות מתמשכת לימים הבאים.
  4. החופש הגדול מהווה זמן מתאים להתחיל להרגיל את הילדים לקחת חלק פעיל בחיי הבית. כל ילד אוהב להרגיש חשוב ומועיל, ואם תדאגו לספק לו את האפשרות לתרום את חלקו ולחזק אותו בהתאם – יעשו זאת בשמחה.
    איך לעשות זאת? פשוט !
    הכינו מראש פתקים ורשמו על כל פתק משימה באחזקת הבית כמו: סידור המדיח, טאטוא הרצפה, הכנסת הכביסה למכונה, קיפול ופיזור הכביסה בארון, ניקוי אבק, טיול עם הכלב וכדומה.
    הניחו את הפתקים על גבי השולחן והזמינו כל אחד מבני הבית לבחור איזו מטלה הוא מוכן לקחת על אחריותו ולבצע.
    זו הזדמנות פז ללמד את הילדים לעשות פעולות שאינם יודעים וליצור הרגלים חדשים של שיתוף ועזרה כבדרך קבע.
  5. ביקורי קרובים : החופש הגדול נותן הזדמנות מצוינת לחיזוק קשרי משפחה עם בני דודים, סבא וסבתא ולאפשר ביקורים ואפילו לינה זה אצל זה. עודדו את ילדיכם ואת סבא וסבתא להזמין את הנכדים לבילוי משותף בלעדיכם – ההורים, ובטוח שכל הצדדים יהנו מהסדר זה.
  6. זמן איכות עם הילדים: נצלו את התקופה הזו בה הילדים לא בלחץ של חוגים, שיעורים ומבחנים. קחו אותם לטיולי טבע . אפשרו להם ליהנות מהקיים, ובו בעת גם ליצור חוויות משותפות שאינן מצריכות נסיעות לחו"ל. סיור משותף במוזיאון, ביקור בהצגה או טיול בפארק יכולים ליצור חוויות מהנות לא פחות מטיסה למקום רחוק.
  7. עבורכם ההורים זו הזדמנות להכיר טוב יותר את ילדיכם.
    כדאי להקדיש בכל יום זמן קבוע מראש למפגש משותף את הילדים, לשוחח איתם על נושאים מזדמנים, על חוויות ואירועים שהתרחשו בימי החופש, ספרו להם על העבודה שלכם ולמדו אותם לשתף אתכם בחוויות שלהם.
    הדוגמא האישית היא דרך החינוך הטובה ביותר!
    מאחלת לכם חופשה נעימה, בה תכירו צד נוסף של ילדיכם ותיהנו יחד איתם מכל רגע!!

 

לעמוד של אהובה אהרוני לחצו כאן

 

 

 

צרו קשר