The Butterfly Button

קריאה משותפת של הורה וילד כחוויה

 

שנת הלימודים החלה ואתה ההתייחסות שלנו ההורים, של צוות המורים למצב הלימודי של הילד הפרטי שלנו.

עולות שאלות רבות בדבר רמת קריאתו:
כיצד קורא ?
האם מדויק?
האם מהירות הקריאה שלו תואמת לבני גילו?
האם מבין את שקורא או סתם מנחש?
איך אנחנו  ההורים, יכולים לסייע לילד שלנו לשלוט בקריאה כדי שיהיה לומד עצמאי ומיומן ?

ההצעה שלי – ככל שחושפים יותר את הילד לקריאה ויוצרים אצלו הרגלים של צריכה לעצם הפעולה יוטמע הצורך בקריאה וייהפך טבעי ואפילו אהוב על הקורא.

איך עושים זאת ?

קוראים יחד עם הילד על בסיס קבוע , יום יומי. יוצרים הרגל של זמן איכות המשלבים בו קריאה ושיחה על מה שקראתם.

ולמה זה טוב ?

מצרפת מחקר שמדבר על הערכים החשובים המוקנים לילדים באמצעות הקריאה.
בין היתר מדובר בו על:
הגברת פעילות החשיבה, פיתוח השפה – העשרת אוצר המילים, פיתוח הדמיון,
פיתוח יכולת ההבעה וההבנה, הרחבת ידע העולם. פיתוח יכולת ההקשבה המושכלת,
אימון בשאלת שאלות וחקירה.
והכי חשוב – יצירת חיבור בין ההורה לילד באמצעות חוויה משותפת ומהנה.

למאמר המלא לחצו כאן

 

לעמוד של אהובה אהרוני לחצו כאן

 

 

צרו קשר