קריאה משותפת של הורה וילד כחוויה
שנת הלימודים החלה ואתה ההתייחסות שלנו ההורים, של צוות המורים למצב הלימודי של הילד הפרטי שלנו.
עולות שאלות רבות בדבר רמת קריאתו:
כיצד קורא ?
האם מדויק?
האם מהירות הקריאה שלו תואמת לבני גילו?
האם מבין את שקורא או סתם מנחש?
איך אנחנו ההורים, יכולים לסייע לילד שלנו לשלוט בקריאה כדי שיהיה לומד עצמאי ומיומן ?
ההצעה שלי – ככל שחושפים יותר את הילד לקריאה ויוצרים אצלו הרגלים של צריכה לעצם הפעולה יוטמע הצורך בקריאה וייהפך טבעי ואפילו אהוב על הקורא.
איך עושים זאת ?
קוראים יחד עם הילד על בסיס קבוע , יום יומי. יוצרים הרגל של זמן איכות המשלבים בו קריאה ושיחה על מה שקראתם.
ולמה זה טוב ?
מצרפת מחקר שמדבר על הערכים החשובים המוקנים לילדים באמצעות הקריאה.
בין היתר מדובר בו על:
הגברת פעילות החשיבה, פיתוח השפה – העשרת אוצר המילים, פיתוח הדמיון,
פיתוח יכולת ההבעה וההבנה, הרחבת ידע העולם. פיתוח יכולת ההקשבה המושכלת,
אימון בשאלת שאלות וחקירה.
והכי חשוב – יצירת חיבור בין ההורה לילד באמצעות חוויה משותפת ומהנה.
למאמר המלא לחצו כאן
לעמוד של אהובה אהרוני לחצו כאן